Tidsfördriv och viloläge för hjärnan!

Idag så är det fredag vilket betyder utsättning i ett närliggande "Put&Take" vatten för mig. Jag och Thomas begav oss ut för att fördriva denna soliga fredag på bästa sätt. Jag behövde även en paus ifrån all körkortsteori så detta var det bästa sättet jag kom på! Klockan ställdes på 0635 och ca en timme senare satt vi i bilen påväg upp. Väl framme vid sjön valde vi våran numera favoritplats och det tog inte lång tid innan vi hade varsin regnbåge på ungefär ett kilo.

Fisket fortsatte bra även längre fram under dagen och vissa stunder högg det titt som tätt med ett resultat av landade fiskar, hugg, efterföljare och tyvärr ett par tappade fiskar också. När klockan slog 1300 så hade fisket varit dött ett tag så vi beslöt oss för att byta sjö och bege oss mot en annan plats för att om möjligt fylla kvoten. Vi hade i detta skede fått två fiskar var så det återstod bara en fisk vardera för oss innan det var hemfärd.

Väl framme vid den nya sjön så möttes vi av en spegelblank vik som duggades tätt av vak. Inom dom första 5 kasten så hade jag tre följare och ett par försiktiga stötar men ingen fast fisk. Det hade däremot Thomas men fisken gick som segrare i den kampen. Men han fick revansch några minuter senare då han hade plockat sin sista fisk för dagen. Nu hade jag pressen på mig och det dröjde inte länge innan det sög i! Efter mycket hoppande och ivrigt knyckade så gav sig tillslut regnbåge nr 6 för dagen. För att sammanfatta dagen så kan jag bara säga.. Fredagar är det bästa och nattsländorna kläcker för fullt :)








Simma lugnt // Erik

Kommentarer
Postat av: Mats

har vi blivit betesfisk fiskare båda två? får bli ändring på det. Har förresten säkrat betesfisk tillgången åtminstone då jag är hemma på praktikplatsen:P på söndag tror jag det blir lite flötestrolling, ryktet säger att jag vet vart man får tag på fet, fullmatad pelletsätare:D

2010-05-28 @ 18:17:19
Postat av: Erik

Hehehe verkar som det! Härligt :) Själv ska jag ut och rasta jerkpåken lite grann imorgon! :) Får se om det blir någon madame!

2010-05-28 @ 23:47:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0