Start på projektet

Idag påbörjade jag mitt projektarbete som vi har i samband med Slu. Jag och en kompis drog ner tidigt i morse till ån för att testfiska och se om jigg med doft hade någon avvikelse emot en vanlig jigg vad det gäller antal hugg och fångade fiskar. Fisket var otroligt trögt och trots frekventa betesbyten och fiske på olika platser så fick vi endast ett par hugg. Men det är ett resultat det med då båda huggen kom på doftjigg.

Imorgon blir det ett nytt pass för att samla ihop data till projektet , dvs ett nytt fiskepass för mig så jag klagar inte :) Det enda som klagar är min plånbok som blir tom av att fiska i Svartån. Snälla sluta släng ner bråte och skit i ån så det går att fiska utan att fastna stup i kvarten. Det är ju värre än Lustens alla stockar och då är det illa.

För att avrunda detta så kan jag väl meddela att vägen till körkortet har börjat, en viktig förberedelse inför min lia. Nu så kommer jag övningsköra varje dag privat och sedan nästa vecka blir det att börja köra med bilskola!

Lägger upp en bild på ån för att göra inlägget lite mer levande iallafall, hoppas på en fiskbild imorgon :D



Simma Lugnt / Erik

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0