3 gäddor, 7 abborrar och ett tangentbord!!??

Idag så fortsatte jag att fiska in data till projektet och fisket var riktigt bra idag för att vara ån. Jag började fiska vid lunch och ganska omgående kom första fisken, en liten sprallig gädda. Pigg och glad fick den simma vidare och såklart så hade den nött linan så mycket att jag fick knyta om. Men kalla händer efter åns vatten och knutar är ingen bra kombination och jag lyckas klumpig som jag är tappa i jiggen i vattnet istället...!



Jag byter ställe och är nu inne på doftjiggen fisketid. Direkt vid första utlägget slukas den av  en abborre  nästan i samma storlek som jiggen och samma sak hände dom nästföljade 6 kasten. Jag hade nu alltså fått 7 abborrar på 7 kast och sen dog allting ut... Tråkigt men så är fiske.

Jag bytte till en sista plats innan jag var tvungen att dra hem och övningsköra och då klev dagens andra gädda på. Denna gången utan doft på jiggen så idag verkade det inte spela så stor roll om man hade det eller inte. Dom högg på det mesta.



Senare på kvällen efter en stunds lyckad övningskörning med morsan så var jag nere igen. Denna gången i sällskap av Hampus. Vi ställer oss strategiskt på ett plats nära ett utlopp som förhoppningsvis skulle ha samlat lite betesfisk. Jag hivar ut jiggen och jiggar hem den långsamt vid botten och plötsligt blir det vråltungt och det börjar gunga i grejerna. Yes tänker jag men blir lite fundersam då det tunga mest hänger med. Väl inne vid land så ser jag en kabel komma upp ur djupet och därefter ett TANGENTBORD!!! som vikar precis som en flasher i strömmen. Jag som trodde jag hade krokat på en gädda av finare kaliber i mothugget men det var visst bara tangentbordet som svängde i strömmen.


Vi byter plats och flytter närmare mynningen av ån och ganska omgående så hugger det för mig i droppet av ett kast. Jag sopar på ett mothugg och något ganska litet sprattlar i linändan. Efter mycket vevande så kommer det upp en sprattlig liten krabat på 3 hg. Denna fisk fick avsluta dagen som jag är nöjd med :).

Simma Lugnt

Erik

Kommentarer
Postat av: Kalle

Hur mycket har du kastat bort den senaste veckan?



mvh

Kalle

2010-05-06 @ 22:56:36
URL: http://sumsungsimsang.blogg.se/
Postat av: Erik

Det har inte varit så jättemycket, 4 jigg och en spinnare tror jag..

2010-05-07 @ 08:44:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0