Problem på vägen!

Nu har jag snart varit en månad uppe i myggriket hos Rivers of Lapland. Dock har det kommit upp problem under tiden som gör att jag inte längre kan vara kvar här uppe utan måste söka mig vidare mot en annan plats. Det har bland annat varit sabotage längs sträckorna som gör att lusten att fortsätta blir sämre för ägarna. Det är även VÄLDIGT!! dåligt med lax i älven vilket gör att vi knappt har några gäster så guiderna står utan jobb, jag får inte lära mig något ifrån dom och gästerna kommer helt enkelt inte hit förrän det kommer rapporter om att det börjar fångas lax igen.. Detta gör att jag går sysslolös under dagarna eftersom grundarbetet med vindskydd, skyltar och stugor är klart. Det var egentligen meningen att det skulle vara en massa guidningar och sånt nu som jag skulle vara med på men så är inte fallet.

Därför söker jag nu vidare efter en ny plats men det är svårt att hitta någon vettig som inte redan är bemannad! Jag kommer åka hem härifrån under veckan och söka vidare ifrån Örebro. Det finns ingen mening att jag är kvar här uppe om det inte finns något att göra.

Men nog om dåliga nyheter!

Jag har själv varit ute och fiskat, dock inte så mycket efter lax eftersom hoppet inte är på topp utan jag har fiskat harr och öring istället. Fisket har varit bra stundtals med fina harrar på upp till 45 cm och även en öring på ca 1 kg som jag lurade upp mitt ute i strömmen. Det roligaste var dock igår då jag var ute och fiskade efter harr och vaken duggade tätt men dom ville inte ta. Troligen käkade dom knott för luften var svår att andas för alla svärmar av miljontals knott. Jag började istället att fiska nymf och den första fisken som kom upp var istället en SIK! Fråga mig inte vad siken gjorde mitt i stimmet av harr men där stod den iallafall. Nu har man alltså fått sin första sik i livet på flugspö! Riktigt kul och den var hyfsad till storleken också. Ingen 3 kilos bjässe men en fisk på strax under kilot nöp min lilla pheasant tail som fiskades strax under ytan.

Jag måste även passa på att tacka Sebastian Södergren för fantastiskt bra rockensländor som han band åt mig innan jag for upp! Fisken här uppe älskar dom ! :)













Simma Lugnt

Erik

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0