Stressigt värre

Ja det blir långt mellan inläggen från mig. Detta beror på att jag har fullt upp från kl 0700 till åtminstonde 2200 varje kväll. Dagarna består av praktik på Bröderna Olssons fiskodling för att på kvällen övergå i vedkapning hemma hos mor och far. Vedkapningen började inte så bra då transportören gick sönder efter 5 minuter. En ny är införskaffad så nu slipper man kasta in veden i boden.

Nu i helgen ska jag och Andreas upp till stugan för att jaga madame. Sjön är vanligtvis väldigt trögfiskad men den har alla förrutsättningar för att hålla grov fisk. Jag tycker mig dock ha sett en positiv utveckling där dom senaste åren då jag har fått lite fler "större" fiskar där. Förmodligen beror det på att sjön har varit hårt fiskad under väldigt lång tid. Senaste 5-6 åren har de flesta näten försvunnit och det bedrivs mer och mer C&R fiske även här. Låter som en självklarhet för de flesta men här i trakten är det inte allmänt vedertaget tyvärr. Vet inte hur många gånger jag har hittat gäddor uppslängda på isen som bara ligger och blir fågelmat efter att någon har varit ute och isfiskat. Men som sagt, förra årets isfiske levererade en stor ökning av fisk över 5 kg, förhoppningsvis ska dessa fiskar nu ha växt på sig lite till. I framtiden så kommer det bli ännu bättre för sjön har som sagt förutsättningar:)

Jag återkommer med en rapport om helgens fiske i början på nästa vecka. En del saker har införskaffats och metoder som inte har testats i sjön ska testas.

Go fish// Mats

Kommentarer
Postat av: Jonas

Dags att uppdatera nu ditt helvet! :)

2010-05-26 @ 16:54:23
URL: http://www.laget.se/fcdribblerz
Postat av: Erik

Precis :) Vill veta hur fisket gick nu :)

2010-05-26 @ 23:08:33
Postat av: Anonym

2010-05-27 @ 07:59:25
Postat av: Mats

Jaa nu vet ni:P inte mye att skryta med. Hur gick det för er då jonas? o när åker di Erik?

2010-05-27 @ 08:00:49
Postat av: JONAS

Fint ställe verkar det vara iaf ;)

Lördan gick åt helvet, dimman låg tjockt, så det blev inställt, Söndan kom vi ut tog en slips på 2.5 kg fick åka in igen direkt, blåste upp 10-12 ms. så helgen var bedrövlig...1.5 timmes fiske istället för 18

2010-05-27 @ 10:53:32
Postat av: Mats

klart de blir lite jobbigt om de blir så:P slips räknas ju det oxå elle?

2010-05-27 @ 19:46:05
Postat av: Jonas

Jo då, bättre än en plats i lucky looser lådan :) Och sett till fisketid låg vi nog i topp :D

2010-06-04 @ 11:21:33
URL: http://www.laget.se/fcdribblerz

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0