Eftermiddagspass på Lusten!

Efter en tuff och intensiv vecka med fiskeguidning och matlagning på Långbergets sporthotell så var vi åter tillbaka i Södra värmland och gäddtrakter igen. Detta firade jag och Mats med en eftermiddagstur idag på Lusten med spinnfiske på schemat. Med nyinköpta beten som Jerko, Wolfcreek och svartzonker-tail gav vi oss ut med hoppet på topp. Redan vid första driften levererar min nya Jerko en liten gädda. Detta bådade gott och vi fortsatte fiska av dom heta platserna i sjön. När vi äntligen kom till en av våra favoritplatser tog det inte lång stund innan en fin gädda sög i sig min Svartzonker-tail i ett skönt hugg. Efter en ganska intensiv kamp med mycket rusk och rusningar lyckades Mats med ett säkert gälgrepp lyfta in en fet och välkonditionerad 94 cms gädda i båten. Vågen stannade på 6,7 kg och dagen var räddad, för min del iallafall!



Vi fortsatte fiska av våra ställen och efter en stund hade vi fått 6 st gäddor och även Mats hade fått en gädda tillslut, även han på ett tailbete. Mörkret började närma sig och vi valde våra platser varsamt som vi lade våran energi på att fiska av och det gav resultat. Direkt i nedslaget så högg en fin fisk igen på mitt tailbete och efter en stund kunde jag drilla in ännu en fet gädda och även denna gången lyfte Mats in den med ett säkert grepp. Denna fisken mätte 97 cm och tyngde ner vågen till 6,85 kg. Dagen slutade med en total dominans av mig med 7 fiskar mot 1. Men som fiske är så blir det säkert tvärt om nästa gång.



Simma Lugnt

Erik

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0